сряда, 6 юни 2012 г.

Картичко-маратон един месец в картички вдъхновени от мисъл, 15/31

Ден 15 :)
Почти достигнах средата на самопредизвикателството..
И така.. днешната мисъл е на Шарл Нодие: "Колкото повече изучаваш себе си, толкова по-малко презираш другите".

Тук..вероятно превода не е добър, защото.."презираш другите" ми звучи прекалено..силно. Но.."осъждаш другите"...ми звучи по-приемливо.
Никак не е случайна мисълта: "Най-трудно виждаме това, което е в самите нас".
Принципно съм съгласна,че когато човек се вглежда в себе си, той се опознава по-добре, вижда и добрите и лошите си страни и ги обиква.
Разбира къде греши( кои са неговите слабости) и което е по-важно- ЗАЩО го прави (кое е първопричината за тези слабости).
Когато съществува проблем, който е ясно дефиниран (осъзнат, посочен), самото му отстраняване е процес, който зависи основно от желанието и волята.. Опознавайки себе си и своите собствени слабости и грешки, ние сме по-склонни да прощаваме не само на себе си, но и на другите - техните слабости и грешки..
Съответно започваме да ги осъждаме по-малко за това,че ги допускат и ..сме по-склонни да ги приемаме такива, каквито са..
Между другото, ..когато човек е в хармония със себе си, хогато е щастлив, удовлетворен и се чувства добре в "кожата си", той по-малко се вглежда в "паничката на другите" и по-рядко ги осъжда за техните недостатъци...

 Ох...много се разфилософствах, а ми се искаше да избягам от размислите с...буквален "прочит".
За това й днешната картичка, интерпретация на мисълта за деня  изглежда ето така:




Надявам се след толкова умозаключения, да съм успяла да ви усмихна с картичката :)
Пожелавам ви един хубав пролетен ден с много усмивки и... повече вглеждане в себе си :)

7 коментара:

Addii каза...

Много добре си го написала всичко,съгласна съм напълно.
Картичката е чудесна,печатът е страхотен!

Анонимен каза...

Краси, ами аз цели три нови картички съм изпуснала :-) Тази много ми хареса. Като заспи малчо ( че сега ми дърпа компа ) ще се върна да видя и другите, а и да прочета, какво си написала :-)

Borqna каза...

Браво, Краси! Много приятни размисли. Много въздействащи /успокояващи/ ! Моля, не ни лишавай от тях! Картичката е точна! -
Да се вгледаме в себе си и да видим, че просто сме щастливи, просто сме късметлии!
Поздравления! Желая ти творческо вдъхновение!

Елена каза...

Отново страхотно попадение и много мъдри размисли. И аз се връщам да ивдя пропуснатото,че ме нямаше няколко дни:)

Анонимен каза...

Напълно съм съгласна с теб. Наистина, когато човек е намерил себе си и се чувства щастлив и завършен, той спира да открива недостатъците си, а й тези на останалите. Картичката много ми хареса, а тези мъдрости и най - вече твоите размисли, ме карат всеки път да се замислям и да откривам по нещичко в себе си, било то вдъхновяващо или някоя щръклица :-)

Dilyana каза...

Отново чудна картичка и послание :-)

Natallia каза...

Такая она нежная, добрая... И легкая, воздушная, хоть и без кружева, но что-то придает открыточке эту лёгкость и шарм... Столько красоты тут у тебя, Краси!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...